Freelance SEA Specialist

Op zoek naar een ervaren SEA specialist? Als freelance SEA specialist help ik organisaties bij het behalen van performance doelstellingen door te adverteren op strategische plekken binnen zoekmachines.

Lees verder

Jurriën de Peuter - SEA specialist

SEA Specialist

Aangenaam. Ik ben Jurriën de Peuter. Freelance SEA specialist. Als SEA specialist ondersteun ik organisaties, groot of klein en lokaal of landelijk, bij het opzetten en beheren van winstgevende campagnes binnen Google Ads. Het resultaat? Een op maat gemaakte SEA strategie die past bij jouw budget en doelen en niet onbelangrijk; jouw bedrijfsidentiteit. Hierbij kun je relevante suggesties en pro-actief meedenken binnen alle online-marketing facetten van jouw organisatie verwachten.

Met meer dan een miljoen euro aan gespendeerd advertentie-budget heb ik ruime ervaring met diverse type accounts in variërende branches. Van webshops tot lead generatie websites. B2B én B2C. En van complexiteit tot effectieve eenvoudigheid.
Freelance Online Marketeer

Werkwijze SEA Specialist

Google Ads kent vandaag de dag een ruime inventaris voor het behalen van je online marketingdoelstellingen. De campagnes die hiervoor het beste aangesproken kunnen worden voor jouw situatie zijn dan ook afhankelijk van jouw specifieke doelen. Een gemiddelde procedure voor het opzetten van ziet er als volgt uit:

Bepaling van doelen en targets

Eenduidige doelen en targets zijn essentiële factoren binnen SEA. Heb je bijvoorbeeld wel eens nagedacht over de ROAS (Return on Ad Spend) die je moet behalen om break-even te draaien?

Zoekwoordenonderzoek

Zoekwoorden vormen vandaag de dag nog steeds de meest belangrijke targeting-factoren binnen het ecosysteem van Google Ads. Waar zoekt jouw doelgroep op?

Conversietracking

Correcte conversie-tracking is cruciaal voor de meetbaarheid van marketinginspanningen, maar is ook zeer belangrijk voor de input van het algoritme van Google Ads.

Opzet/herstructurering campagnes

Afhankelijk van het type bedrijf, het beschikbare budget en de doelstellingen, worden er SEA-campagnes opgesteld die de meeste potentie hebben om de gestelde doelstellingen te behalen.

Feedoptimalisatie

Bij advertentietypes die gebruik maken van een product feed (ecommerce), is het belangrijk dat er aandacht wordt geschonken aan deze feed voor optimale prestaties.

Beheer en optimalisatie

Wanneer de campagnes eenmaal opgesteld zijn zal er bewogen worden naar de uitvoering van wekelijkse optimalisatie werkzaamheden.

Freelance SEA Specialist gezocht?

06 272 131 51
Google Ads Logo
Google Analytics logo
Google Search Console logo
Google Tag Manager logo
Google Merchant Center Logo
Channable Logo

Aan de slag?

Neem contact op

Aan de slag met de SEA strategie van jouw organisatie? Neem contact op door te bellen, mailen of door het onderstaande contactformulier in te vullen. Ik probeer je aanvraag dan zo spoedig mogelijk op te nemen.