Jurriën de Peuter - SEA specialist
SEA Specialist
Aangenaam. Ik ben Jurriën de Peuter. Freelance SEA specialist. Als SEA specialist ondersteun ik organisaties, groot of klein en lokaal of landelijk, bij het opzetten en beheren van winstgevende campagnes binnen Google Ads. Het resultaat? Een op maat gemaakte SEA strategie die past bij jouw budget en doelen en niet onbelangrijk; jouw bedrijfsidentiteit. Hierbij kun je relevante suggesties en pro-actief meedenken binnen alle online-marketing facetten van jouw organisatie verwachten.
Werkwijze SEA Specialist
Google Ads kent vandaag de dag een ruime inventaris voor het behalen van je online marketingdoelstellingen. De campagnes die hiervoor het beste aangesproken kunnen worden voor jouw situatie zijn dan ook afhankelijk van jouw specifieke doelen. Een gemiddelde procedure voor het opzetten van ziet er als volgt uit:
Bepaling van doelen en targets
Eenduidige doelen en targets zijn essentiële factoren binnen SEA. Heb je bijvoorbeeld wel eens nagedacht over de ROAS (Return on Ad Spend) die je moet behalen om break-even te draaien?
Zoekwoordenonderzoek
Zoekwoorden vormen vandaag de dag nog steeds de meest belangrijke targeting-factoren binnen het ecosysteem van Google Ads. Waar zoekt jouw doelgroep op?
Conversietracking
Correcte conversie-tracking is cruciaal voor de meetbaarheid van marketinginspanningen, maar is ook zeer belangrijk voor de input van het algoritme van Google Ads.
Opzet/herstructurering campagnes
Afhankelijk van het type bedrijf, het beschikbare budget en de doelstellingen, worden er SEA-campagnes opgesteld die de meeste potentie hebben om de gestelde doelstellingen te behalen.
Feedoptimalisatie
Bij advertentietypes die gebruik maken van een product feed (ecommerce), is het belangrijk dat er aandacht wordt geschonken aan deze feed voor optimale prestaties.
Beheer en optimalisatie
Wanneer de campagnes eenmaal opgesteld zijn zal er bewogen worden naar de uitvoering van wekelijkse optimalisatie werkzaamheden.
Wat anderen zeggen
Klantervaringen
Aan de slag?
Neem contact op
Aan de slag met de SEA strategie van jouw organisatie? Neem contact op door te bellen, mailen of door het onderstaande contactformulier in te vullen. Ik probeer je aanvraag dan zo spoedig mogelijk op te nemen.